Nasıl ucuza kitap alınır?

Haziran 12, 2010


Ülkemizde kitap okuma alışkanlığı oranının ne kadar düşük olduğu malumunuz. Ancak biz toplum olarak hemen her şeyde suçu kendimizde değil de dışarıda aramaya meyilli olduğumuzdan dolayı, buna sebep olarak kitap fiyatlarının yüksekliğini öne süreriz. İşsizlik yüksek, gelirler sınırlı olduğu için kitap satın alınıp okunamamakta, bu hususta yayınevleri kitapları çok pahalıya satmakla suçlanmaktadır. Oysa sevilen giyim markalarının ürünleri de oldukça yüksek fiyatlara satılıyor, buna rağmen kimsenin pahalılığı öne sürüp giyinmekten geri durduğunu görmedim...
Nasıl ki -özellikle bayanlar olarak- beğendiğimiz ürünlerden pahalı diye hemen vazgeçmiyor ve indirim sezonunu bekleyerek ya da markaların fabrika satış/outlet mağazalarını arayıp bularak sonunda onları ediniyorsak, beğendiğimiz kitapları da indirimli olarak satın alabiliriz. Bunun üç yolu var:

1) İlk ve her zaman başvurulabilecek olan yol, yayınevlerinin dağıtım merkezlerinden satın almak. Bunu, fabrika satış mağazası olarak düşünebiliriz. Birçok yayınevi, dağıtım masraflarını katmadan, kendi depolarının bulunduğu dağıtım merkezlerinde kitaplarını %30-40 arasında indirimli satıyor. Örneğin;

  • İletişim Yayınları, Cağaloğlu'ndaki satış mağazasında %35 indirim yapıyor. Burada ayrıca, bazı hatalı kopyaları %50 indirimli satın alabilir, Birikim dergisinin eski sayılarına indirimli olarak ulaşabilir ve "Punto özel fiyat" kapsamında birtakım (baskısı tükenen) kitaplara 1-5 TL arasında fiyatlara ulaşabilirsiniz. Bilgi Üniversitesi Yayınları'nın kitapları da yine burada %25 indirimli olarak satılıyor. 
  • Ayrıntı Yayınları, Cağaloğlu yokuşu üzerindeki satış mağazasında %40 indirimli satış yapıyor.
  • Alfa grubu bünyesindeki Everest, Epsilon ve Artemis Yayınları'nın kitapları da Sultanahmet'teki dağıtım merkezlerinde %35 indirimli satılıyor. 
  • Metis Yayınları, Beyoğlu'ndaki satış mağazasında kitaplarını %25 indirimli satıyor. 
  • Cağaloğlu ve Sultanahmet çevresinde, daha birçok yayınevinin dağıtım merkezi bulunuyor, özellikle ilgilendiğiniz yayınevlerinin merkezlerinin yerini öğrenip kitaplarınızı ilk elden satın alabilirsiniz.
2) İnternet üzerinden kitap satışı yapan birçok site, çeşitli kampanyalarla indirimli kitap satışı yapıyor. Bunları takip ederek, sevdiğiniz yazarların kitaplarına çok daha uygun fiyata sahip olabilirsiniz. Ancak internetten kitap satın alırken de, başka herhangi bir şey satın alırken olduğu gibi dikkatli olmak gerekiyor. Bunun için, alışveriş yapacağınız site hakkında internette araştırma yapmayı ihmal etmeyin derim. Örnek olarak kendi bildiğim ve kullandığım birkaç siteyi vereyim: 
  • İdefix, hem düzenli olarak yayınevleriyle anlaşarak yaptığı tekli ya da çoklu kitap kampanyalarıyla hem de her yıl, Tüyap İstanbul Kitap Fuarı sonrasında ve Kütüphaneler Haftası'nda yaptığı sanal kitap fuarı dahilinde %50'lere varan indirimlerle kitap satışı yapıyor. Üstelik sorumluluk sahibi ve güvenilir bir site. 
  • İlknokta, yine düzenli olarak yayınevi bazlı ve dönemsel olarak da "kitap günleri" adı altında toplu şekilde kampanya indirimleri yapan kaliteli bir kitap satış sitesi. Haziran ayı boyunca indirimli kitap günleri devam ediyor.  
  • Kitapturk de düzenli olarak, çeşitli yayınevleriyle farklı anlaşmaları gereğince farklı oranlarda indirimli satış yapan bir site. Bunun dışında haftanın yayınevi, haftanın kitabı gibi uygulamaları da var. 
  • Kitapyurdu da yıllardır hizmet veren başka bir satış sitesi. Onlar da farklı yayınevlerine farklı indirimler yapıyorlar, ancak bunun haricinde, online satış devi amazon.com'un uyguladığı "birlikte satın alma" indirimi ve bazı kitaplarda kargo ücreti ödenmemesi uygulamalarına da sahipler. Sitede "ikili teklif" adı altında sunulan iki kitabı birden satın aldığınızda ikinci kitapta %50'ye varan indirimler olabiliyor. Şu anda 2009'un en çok satan kitaplarına özel indirimler mevcut.
  • İnternet üzerinden satış yapan siteler arasında bir tanesinden ayrıca bahsetmek istiyorum: Kültür tv. Tüm kitaplara %35, 40 hatta kimi zaman 50 ve 60'a varan kampanyalar yapan ve 150 lira üzerinde alışveriş yapanlardan kargo ücreti de almayan site, kitap tutkunlarına çok zor anlar yaşatmasıyla ünlü. İndirim oranları herkesin iştahını kabartıyor ama önceden buradan alışveriş yapanlar buraya kesinlikle bulaşılmaması konusunda herkesi uyarıyor. Ben de kaç defa sipariş vermeye yeltendim ama son anda hep vazgeçtim. Çoğu satış sitesi gibi onlar da stoklu çalışmıyorlar ancak sipariş verilen kitapları temin etmekte epey zorlanıyorlarmış. Bu nedenle de siparişinizi size teslim etmeleri en az bir ay sürüyormuş, temin edemedikleri kitapların parasını iade etmiyorlarmış vs. gibi bir sürü şikâyet okudum haklarında. Bu siteden uzak durmakta yarar var anlaşılan...   
3) "Ben İstanbul'da yaşamıyorum, dağıtım merkezine gidemem" ya da "internetten alışveriş yapmak istemiyorum" diyenler içinse, internet satışıyla baş etmeye çalışan kimi kitabevlerinin dönemsel olarak bütün kitaplara uyguladıkları indirimleri takip etmelerini öneririm. Bu şekilde de aradığımız kitapları indirimli olarak alabiliriz. 

Bütün bunların haricinde kitap fuarları ve de sahaflar, her zaman başvurulabilecek bir seçenek olmaya devam ediyorlar. Uzun lafın kısası, gerçekten kitap okumayı istiyorsak, bunu bütçemizi sarsmadan yapmak imkânsız değil!

Digg Stumble Delicious Twitter Facebook Reddit RSS

6 yorum:

ddarko dedi ki...

Siren Yayınları'nın dağıtım merkezi olup olmadığı konusunda bir bilginiz var mı acaba?

amonka dedi ki...

Siren Yayınları'nın dağıtım merkezi yok ne yazık ki; onlar için internetteki kampanyaları takip etmemiz gerekiyor :)

JERRY dedi ki...

Begümcüm, süper faydalı olmuş yazın, herkes adına tsk!

amonka dedi ki...

Ben teşekkür ederim, umarım birilerinin işine yarar :)

ne yazdı ne yazamadı dedi ki...

Çok teşekkür ederim kendi adıma.Benim işime yarayacak orası kesin. Bu sayfanızı "ayraçladım" kitap almak istediğimde gelip bakıyorum. Sevgiler.

amonka dedi ki...

Kitapseverlere yardımcı olmayı borç bilirim :)
Hazır yeri gelmişken yeni bir site daha keşfettim, onu da söyleyeyim: www.okuoku.com Burada şu anda sanal fuar uygulaması ve bunun haricinde kampanyalı setler var. Göz atmak gerek :)

Related Posts with Thumbnails

Seyirciler