"Nele" ile sevimli bir Almanca tazelemesi...

Nisan 23, 2010

İnsan sekiz sene boyunca Almanca eğitim gördükten sonra, tamam artık Almanca'yı da Almanları da sular seller gibi biliyorum diye düşünüyor. Sonra üzerine İngilizce eğitim gördüğünde de, artık İngilizlerin sömürgeci ruhundan mıdır nedir, İngilizce Almanca'ya galebe çalıyor [çok sevdiğim bir fiildir, daha önce cümle içinde kullanamamıştım hiç :) ] ve Almanca yavaş yavaş ihmal ediliyor. Sonra insan bir bakıyor, Almanca'yı unutmaya yüz tutmuş! Ama öyle değilmiş, Sabine Neuffer ve sevimli kahramanı Nele sayesinde anladım ki, bisiklete binmeyi unutmadığı gibi, (iyi) öğrendiği bir dili unutmuyormuş insan; yalnızca unuttum sanıyormuş ve hatırlamak için çabalaması yetiyormuş :)


Bereketli bir Bologna Fuarı sonrasında yayınevine gelen okuma kopyaları arasında, üç kitaplık Sabine Neuffer serisi, rengârenk ve bayıldığım -midi- boyutta ciltli kapaklarıyla gönlümü ilk görüşte çalmışlardı. Ben de fırsat bu fırsat deyip giriştim okumaya! Sayfalar ilerledikçe, zihnimdeki -varolduğunu sandığım- boşluk  tabula rasa misali dolmaya ve kelimeler yerlerine oturmaya başladı. Sonra bir baktım ki, çoktan ikinci kitaba başlamışım!


Kahramanımız Nele, 11 yaşında bir kız çocuğu. Almanya'nın küçük bir kasabasında, bahçe işleriyle uğraşan annesiyle birlikte yaşamaktadır. Annesini ne kadar sevse de, normal her çocuk gibi bütün bir ailesi ve hatta küçük bir kardeşi olsun istemektedir. Aradığı fırsat bir gün yolda bisikletiyle giderken Nele'nin önünde yere düşen küçük Timmi'yle birlikte gelir. Timmi'yi yerden kaldırıp yardım eden, yarasını temizledikten sonra onu evine bırakan Nele, Timmi'nin de babasıyla birlikte yaşadığını öğrenir. Timmi'nin babası Ron'la tanışıp onu sevdikten sonra da aklına cin bir fikir gelir: Annesiyle Ron'un arasını yapıp evlenmelerini sağlamak! Böylece dört kişilik tam ve geleneksel bir aile olacaklardır. En yakın arkadaşları Sara ve Jessica'nın da yardımlarıyla "Baba Projesi" hayata geçirilir :)
10 yaş ve üzeri için düşünülmüş kitabın ikinci cildi olan "Oma-Projekt" de Nele'nin büyükanne avını anlatıyor. Henüz kitabın başındayım ama gayet keyifli ilerliyor. Üçüncü ve sanırım son cilt ise Nele'nin kardeş projesini anlatıyormuş. Bakalım, her şey yolunda giderse belki de Türkçesini raflarda görebilirsiniz...

Digg Stumble Delicious Twitter Facebook Reddit RSS

2 yorum:

Mustafa Gungor dedi ki...

O zaman bir güzel haber de benden, bugün bütün gün çarşıda,pazarda tüm işlerimi almanca hallettim :)

ne kadar dogru cümleler kurdugumu bilmiyorum ama kelimeleri ve fiilleri yanyana koydum konustum :D

amonka dedi ki...

tebrik ediyor ve "it was about time," diyorum canım :)

Related Posts with Thumbnails

Seyirciler