Haftasonu dizi güncesi...

Mart 21, 2010

Haftasonu, bir süredir ara veren dizilerin de yeniden ekranlara dönmesiyle arayı kapatmak için çok sıkı çalıştım :) Hepsini birden arka arkaya izleyince beklenmedik tuhaf etkiler de yapıyormuş onu anladım... Siz siz olun, aralıklarla da olsa, üç güne de yayılsa, Skins'in 4. sezon final bölümünün üstüne Gossip Girl'ün yeni bölümünü, onun üzerine Grey's Anatomy'nin yeni bölümünü, onun üzerine House'un sondan bir önceki bölümünü, onun üzerine How I Met Your Mother'ın  5-16'sını, en son olarak da Flashforward'ın 1-11&12'sini izlemeyin sakın.

Skins dizisi, 4. sezonun son bölümüyle seneye dek ekranlara veda etti. Tabii 3 ve 4. sezon ekibine de... Amerikan dizileri gibi bir sezon 20 küsur bölüm olmadığı için, çok çabuk tükeniyor ve illa ki her sezon insanın boğazına bir düğüm atıp öyle gidiyor.
Türk yapımlarından ve Hollywood yapımlarından alışkın olduğumuzun aksine, bir sonraki sahnede ne olacağını tahmin edememek benim için dizinin en çekici taraflarından biri. Üstelik Skins, en tahmin etmediğiniz anda birilerinin başına bela açarak ya da kökten ortadan kaldırarak her defasında şaşırtıyor sizi ve adeta "mutlu son" beklentisi içine girdiğinizi hissetmişçesine, tokadı çarpıyor suratınıza! 
4. sezonda Effy ve Freddie ilişkisinin en büyük destekçilerinden biri bendim, her ne kadar Cook'a üzülsem de... Ama yazık ettiler Freds'e ya! 1. ve 2. sezonun en şahane karakterlerinden biri olan Chris'in, hayatının en mutlu zamanlarını yaşarken çat diye ölmesi de şok etmiş ve üzmüştü ama onun ölümü daha karakterliydi... 
4 sezon ve iki nesil sonrasında söyleyebilirim ki, ilk nesil açık ara farkla çok daha iyiydi! Bir kere aralarındaki ilişki süperdi, gerçekten dostlukları hissediliyordu, üstelik karakterler daha özgündü. Yeni nesilde Emily ve Naomi'nin anlamsız dramları iyice kabak tadı vermeye başlamıştı, bu bakımdan bittiğine çok memnunum! Final bölümünde Cook ve John Foster karşılaşması çok başarılıydı ama okula başladığında manikürcülük dersleri alan Panda'nın Harvard'da tarih okumaya gidecek olması "yuuuh" dedirtti affedersiniz :) Sen her gece arkadaşlarınla dışarıda takıl, içki, ot, hap falan ne bulursan al, sonra da "Ben sizden gizli bazı sınavlara girdim ve kazandım, Harvard'a gidiyorum," de; yok yeaaa! Bir de Panda mı yani bunu yapacak karakter; kokoş Katie bile daha inandırıcı olurdu!  

    
Bir diğer gençlik dizisi olan Gossip Girl, hikâyesinde hiçbir özel taraf bulunmayan, insana bir şey katmayan bir Manhattan dizisi. Boş vakitleri değerlendirip kafa dağıtmak için iyi gidiyor. Renkli görüntüler, güzel kıyafetler falan, bir de Blair ve Chuck'ın çevirdikleri entrikalar :) Ama anladım ki Skins'in üzerine izleyince şok etkisi yapıyormuş, insanın gerçeklik hissiyle oynayıp dengesizlik yaratıyormuş... Güya bunlar da gençlerin yaşadıkları sorunlara değiniyorlar da, Skins'in işlediği gerçekçi sorunların ardından, Dan'in Brooklyn sapığı tadında Serena'dan beri sürekli ona buna sarkması ve sonunda çocukluk arkadaşı Vanessa'ya demirlemesi çok saçma kalıyor. Bu diziyi epey yorgun olduğum bir günün sonunda izleyip sonra da uyumalıymışım, zamanlama yanlış...Hem çok uzattılar zaten yeter artık bitebilir bu sezon.

Geri dönmesine en çok sevindiğim dizilerden biri de tabii ki House oldu. Herkesle uğraşmasını, Wilson'ı sinir etmesini,  ikiyüzlülüklerini insanların suratına çarpmasını, ettiği laflara kahkahalarla gülmeyi çok özlemişim! Bu dizinin en kötü tarafı o salak herifi Cuddy'nin sevgilisi haline getirmeleri oldu. Diziye kesinlikle ivme kaybettirdi o bölümler. Eski Cuddy-House çekişmelerinden eser kalmadı... Ama 6. sezonuna gelmesine rağmen sıkmayan ender dizilerden biridir House, MD.

 İyi dönüş yapan bir diğer dizi de Flashforward oldu. Dünya üzerindeki herkesin aynı anda, 2dk 17 sn.liğine kendinden geçmesi ve bundan altı ay sonrasında 29 Nisan 2010'daki hayatlarından 2dk. 17 sn.lik bir sahne izlemeleri, sonrasında gelişen olaylar ve bu olayın sebeplerini araştıran FBI... Flashforward, ilk sezonun 10 bölümünün yayınlanmasının ardından iki aydan fazla bir süre ara vermişti, bu arada insanlar dizinin yeterince iyi olmadığını, kısır döngüye gireceğini ve Lost misali bir sürükleyicilik yaratamayacağını düşünmüştü. İki bölüm arka arkaya yayınlanan 11. ve 12. bölümler, bu fikri değiştirmeye, en azından bir şans daha vermeye değer olduğunu düşündürttü. Lost'un ezik oğlanı Charlie'yi (Dominic Monaghan) iş bitirici Simon rolünde, Coupling'in efsanevi Steve'i (Jack Davenport) ise tehlikeli deneyler yapan fizikçi rolünde izlemek de enteresan oluyor :)  

Digg Stumble Delicious Twitter Facebook Reddit RSS

5 yorum:

yejades dedi ki...

skin'sin türkçe altyazılı online izleyebilri muyuz? bilgin var mı?

teşekkürler...

amonka dedi ki...

Ben online izlemiyorum o yüzden çok bilgim yok ama sanırım diziport'ta ilk iki sezonu var. Skins çok bilinen bir dizi olmadığı için pek yaygınlaşmadı, ama bir yerlerde tüm sezonların altyazılarının Türkçe'ye çevrileceğini okumuştum...

Sera dedi ki...

Skins'i çok merak ediyorum. Yazınız birçok bakımdan faydalı oldu. İzlenecek diziler arasına ekledim gitti.

House'ın 6. sezonu vasat gidiyor bana göre. İyi başlamıştı ama bakalım nasıl devam edecek. Sene sonunda toplu halde izlemeyi düşünüyorum kalanları.
Flash Forward umarım Lost'a dönmez.
Gossip Girl'de Vanessa, Blair, Chuck dışındaki karakterlere zor dayanıyorum. Hele Serena'nın o uzun bacaklarını kırma isteğiyle doluyum. Geyik için izliyoruz işte bakalım.

amonka dedi ki...

Skins gerçekten izlemeye değecek bir dizi! Ama düşündüm de, henüz izlememiş olanlar için çok fazla spoiler içeriyor yazım :( Olsun sürprizi bozmuş olsam da sadece müzikleri için bile izlenebilir ..
House'ta aslında yeni ekip kurulurken karakterleri dahil edip edip sonra çıkarmaları çok anlamlı olmadı. Bir de dediğim gibi Cuddy-House çekişmesi benim diziyi sevme nedenlerimden biriydi. Yine de her zaman güldürüyor bu adam beni ...
Gossip Girl de evet geyik için izleniyor ama fazla uzadı ya.

ülkü dedi ki...

Ya ben anlamadım 4.sezon sonunda cook mu ölyüo doktor mu çok saçma bitti cook ölüyosa doktor effy e naapcak yada doktor ölüyosa - yada kaybediosa işde - coka effye noolcak ? saçma bitti çok soru bıraktı kafada :P

Related Posts with Thumbnails

Seyirciler