Dizi dizi diziler...

Şubat 08, 2010


Uzun bir aradan sonra sevdiğimiz diziler yeniden ekrana döndü. Bu dizi furyası yaklaşık 5 senedir, tüm dünyada aldı başını gitti. Yerli diziler için bunu söyleyemeyeceğim ama yabancı diziler arasında, herkesin zevkine göre bir şeyler çıkıyor. İşte benim takip ettiklerimden bazıları ve yeni bölümlere dair taze yorumlar:

Grey's Anatomy


!!!Dikkat spoiler içerir!!!

Bizde nasıl ağalık, töre, modern gelin formüllü diziler tutuyorsa, gâvurda da hastane dizileri tutuyor. (Bkz. ER, Scrubs, House MD., Private Practice vs.) Grey's Anatomy de bunun güzel bir örneği. Formül işini uyguluyor bunlar da; şöyle ki: tamam hastane ortamı var, ilginç vakalar, ameliyatlar falan ama bunun dışında hastane ekibinin birbirleriyle dolambaçlı ilişkileri, aile bağları, arkadaşlık, aşk, sevgi, ihtiras falan hepsi mevcut :) 6. sezon 13. bölüm itibarıyla, İzzie'ye kıyan eller kırılsın demek istiyorum! Yok, yok ölmedi yanlış anlaşılmasın. Ama tam geri gelmesine sevinmişken Alex salağının lafları yüzünden yine ortadan kayboldu. Ben beklerdim ki şöyle okkalı bir tokadı patlatsın o Alex'in suratına, "ben ölümden döndüm oğlum, senin tribini çekecek değilim, beğenmiyorsan sen git!" desin... Ama yok, herkes düşmüş kendi derdine tabii, kız da n'apsın, çekti gitti. (Bu sefer gerçekten gitti sanırım, Katherine Heigl zaten uzun süredir diziden ayrılmak istiyordu.) Alex, sen o patlak gözlü Mercy West cadısına layıksın zaten!
Benim dizideki favori karakterim Christina Yang! Sandra Oh çok çok iyi oynuyor, yüzündeki her daim şaşkın ifadeye bayılıyorum :) Aslında diziyi Derek ve Meredith'in post-it evliliği ve Izzie'yle Alex'in gerçek evliliğinden sonra bitirmeleri en uygunu olurdu; o ara herkes mutluydu nasıl olduysa... Ama 7. sezon da çekilecek tabii, öyle kolay kurtulmak yok.


House MD.


Gelmiş geçmiş en iyi dizilerden birisi House MD. Hugh Laurie'nin canlandırdığı Dr. Gregory House karakteriyse, yaratılan en zeki, en çok güldüren, en çekilmez ve en karizmatik dizi karakteri bana kalırsa. Bu aralar Cuddy'nin attığı kazık yüzünden biraz kalbi kırık olduğu için her zamanki performansının biraz altında kalıyor, pek kimsenin hayatını cehenneme çevirmiyor, ufak tefek şeylerle geçiştiriyor ama yakında yine bir şeyler çevirecek gibi :) Yalnız senaristlerden ricam, lütfen Foreman ve 13'in saçma ilişkilerini ısıtıp ısıtıp önümüze koymasınlar; Grey's Anatomy değil bu. Zaten Foreman'a sinir oluyorum, dizideki tek fonksiyonu House'a kafa tutmaya çalışıp ezilmek olsun, ona yeter :) Cameron da gidip gidip geri gelmesin, ondan da bıktım...

CSI: New York


Tüm CSI serisi içinde en sevdiğim New York versiyonu. 6. sezonunu yaşayan Mac Taylor ve ekibi çok başarılı, çözemeyecekleri cinayet yok :) Bazı bölümlerin konusu dandik oluyor yalnız, mesela 6. sezon 13 ve 14. bölümlerde olduğu gibi... Hele cinayetin kaza eseri meydana geldiği ortaya çıkınca sinir oluyorum; ana dürtünün kıskançlık olduğu vakalar da eğlenceli değil. Şöyle bol bilmeceli, ya da suçluyu bulsalar da kanıtlayamadıkları bölümler olunca tadından yenmiyor ama!

Veee tabii ki Lost

Çok iyi hatırlıyorum, 2006 yılında Lost'un 6 sezonda ve 2010 yılında biteceği duyurulduğunda İngiltere'deydim ve herkes "yok artık, kim bekler 4 sene ya, izlemem ben artık," diyordu. Here we are, demek istiyorum kendilerine :) Öyleydi böyleydi derken adamlar yine de izlettiler 5 sezon, şimdi 6.sıyla geri geldiler... İzlediğimiz ilk iki bölümde, var olan sorular cevaplanmadığı gibi, üzerlerine yeni sorular eklendi. Sadece sorular da değil, yeni tipler de eklendi. Bunca olayı nasıl mantıklı bir şekilde toparlayacaklar çok merak ediyorum doğrusu. Çünkü bu işe gerçekten kafayı takmış Lost fanatikleri var ve uçan sinekten teori üretir durumdalar. O yüzden bana kalırsa sonuç ne şekilde olursa olsun, birtakım fanatikleri memnun etmeyecek ve Lost bittikten sonra da epey kendinden söz ettirecek... Şahsi final sezonu beklentilerim ise şimdilik şöyle:

- Başından beri sinir olduğum Juliet'i, Sawyer'ın Juliey öldü diye perişan olmuş halini gördüğümden beri sever oldum. Yazıktır, ayırmayın sevenleri; çocuk kırk yılda bir gerçekten sevdi ve sevgisine karşılık buldu. Atıverin Juliet'i de şu havuza...
- Kate denen iğrenç insan hapsin dibini boylasın, hatta Jack de mümkünse yardım ve yataklıktan kodese düşsün.
- John Locke görevini tamamlayıp ortadan kaybolsun, 5 sezondur yüzü feci eskidi; yeter.
- Hurley Libbysine kavuşsun, her şey bir rüya çıkmasın.
- Sayid çok acılar çekti, Shannon geri gelsin, yaralarını sarsın garibimin.
- Jin'in aklı başına gelsin artık, Sun'a öyle artislik yapıp durmasın.
- Walt ekranlara geri dönsün, bir-iki fiyakalı numara göstersin. Ama babası olacak Michael sonsuza kadar adada kalmaya mahkum edilsin.
- Charlie'yle Claire mutlu bir yuva kursun; çocuklarının İngiliz ve Avustralya karışımı berbat bir aksanı olsun.
- Desmond'la Penelope bir yastıkta kocasın.
- Charlotte ve Daniel paralel evrende buluşsunlar, mutlu mesut olsunlar.
- Ben ve Charles Widmore düello yapsın, ama hızlı tetikçi Michael kendini tutamayıp ikisini de vursun.







Digg Stumble Delicious Twitter Facebook Reddit RSS

0 yorum:

Related Posts with Thumbnails

Seyirciler