Gün bugündür...

Ocak 04, 2010




Aylardır beni uğraştıran, eve kapatan, uykusuz bırakan çevirim sonunda bitti! Bugün teslim ettim kendisini, kuş gibiyim adeta. Yanlış anlaşılmasın aslında gerçekten zorlandığım zamanların dışında genel süreç itibarıyla keyifliydi ve de çok öğreticiydi...
Kitabın adı (resimde görüldüğü üzere) On Foot to the Golden Horn: A Walk to Istanbul; yazarı ise Jason Goodwin adında İngiliz bir Bizantinist. Kendisinin daha önce Türkçe'de yayımlanmış üç kitabı var: Ufukların Efendisi Osmanlılar; Yeniçeri Ağacı ve Yılanlı Sütun. Son iki kitap, Yasin adlı hadım bir Türk dedektifin maceralarını anlattığı Osmanlı polisiyesi serisinin ilk iki kitabı; daha üçüncü kitap (The Bellini Card) Türkçe'ye çevrilmeden, bu yaz 4. kitap olan An Evil Eye İngiltere'de okurların karşısına çıkacak.

Benim kitaba dönersek... Kitap bir yolculuk hikâyesi. 1990 yılında, yazarın kendisi, o zaman sevgilisi şimdiyse eşi ve dört çocuğunun annesi olan Kate ve arkadaşları Mark'la birlikte çıktıkları uzun yürüyüşün hikâyesi daha doğrusu. İstanbul'a olan hayranlığı Bizans tarihi okumadan önce başlayan Goodwin, buraya sadece bir uçağın merdivenlerinden inerek ayak basmak istemeyince, ortaya bu yürüyüş fikri çıkıyor! Amaç hem İstanbul'a gitmek hem de tam komünizmin yıkıldığı zamanda Doğu Avrupa'yı baştan sona yürüyerek tarihî bir tanıklık yaşamak...
Önce gemiyle Londra'dan Polonya'ya geçip, Danzig'den yola çıkarak altı ayda İstanbul'a varıyorlar! Bundan 20 yıl önce, dünya tarihinin en çalkantılı dönemlerinden birinde, karşılarına ne çıkacağını hiç bilmeden, özellikle büyük şehirlerden uzak durup taşradan, köylerden geçerek böyle bir maceraya kalkışmak benim diyen Interrailcının altından kalkacağı iş değil :)
Neyse daha fazla anlatmıyorum, kitap çıktığında alır okursunuz! Ne zaman çıkacağı kesin değil ama mart-nisan gibi raflarda görmeyi umuyoruz kendisini :)

Digg Stumble Delicious Twitter Facebook Reddit RSS

4 yorum:

Coşkun Hürsel dedi ki...

Seyahat etmeyi severim, böyle muhteşem seyahat fikirlerini de severim, ama bir taraftan da kıskanırım, sanki o yolculukların hepsini ben yapmalıymışım, o yerlerin hepsini ben görmeliymişim de elimden kapmışlar hissine kapılırım. Bu kitaptaki seyahat fikri bana, yıllar önce okuduğum Off the Map: Bicycling across Siberia adlı kitabı hatırlattı:
http://www.amazon.com/Off-Map-Bicycling-Across-Siberia/dp/159486764X/

Goodwin'in seyahatiyle aşağı yukarı aynı tarihlerde gerçekleşmiş bir yolculuğu, Soğuk Savaş'ın sona ermesinden hemen önce, 1989 yılında Sibirya'yı bir uçtan diğerine bisikletle kat etmiş yazar.

amonka dedi ki...

Evet gerçekten bu da epey cesaret isteyen bir yolculukmuş...

burju dedi ki...

bu kitabı sana imzalatıp gerçekten okumak istedim:)

amonka dedi ki...

Hele bir basılsın, hepiniz okuyacaksınız :D

Related Posts with Thumbnails

Seyirciler