audiobook/sesli kitap/twilight

Eylül 22, 2009



Geçen kış aylarındaydı. Bir yandan amazon.com'un Kindle'ının yıldızı parlarken diğer yandan audiobook furyası almış başını gidiyordu. Kitaplara ve kitap okumaya tutkuyla bağlı olan biri için ikisi de akıl kârı değildi ya, merak işte...
Kindle ve türevi şeylere hiç tahammül edemezdim ama 166'da Adile Teyze'nin masallarıyla büyümüş biri olarak içten içe sesli kitap olayını merak ediyordum. Ülkemizde henüz kitap sektörü bile yeterince gelişememişken, sesli kitap olayı yerlerde sürünüyordu haliyle... Ben de mecburen İngilizce bir sesli kitapla yapacaktım deneme sürüşünü.
İnternette araştırdım bir süre; genelde klasikler çıktı karşıma. Ama klasikleşmiş edebiyat eserlerini bu duruma düşüremezdim. Derken bir süredir orada burada gözüme çarpan Twilight diye bir kitaba rastladım. Sonra baktım ki dört kitaptan oluşuyormuş. Neymiş ne değilmiş araştırdım; yakışıklı vampir çocukla güzel asosyal kızın aşk hikâyesiymiş. Amerika'da İngiltere'de falan da pek popülermiş. "Tamam," dedim, "bu kitap olur, masal gibi dinlerim işte." İndirdim internetten, attım MP3 çalarıma, işe gidip gelirken dinleye dinleye bitirdim. Kitabın dili çok basitti, pek bir edebi değeri de yoktu zaten, üstelik hikâye de akıcıydı.
Zaman zaman Bella'nın salaklığa varan sakarlığı beni çileden çıkarsa da ne olacak acaba diye dinledim üç kitabı da. Sanırım üçüncü kitaptı, yani Eclipse (Tutulma); kurtadam efsanelerinin en ince detayına kadar dinleyince dayanamadım daha fazla... Son kitabı dinlemedim. Bella vampir olmuştur herhalde o kadar didinmeye.
O arada Türkiye'de yeni yeni popüler olmuştu serinin ilk kitabı. Bir süre sonra film de gösterime girdi. Kuzenimle birlikte gittik. O kitapları okumamıştı, ben biraz ön bilgi verdim. İkimiz de filmi pek beğenmedik; hatta o "Sen anlatmasan çoğu yerini anlamazdım," dedi. Film gerçekten her şeyi çok hızlı geçmiş, görsel etkiye daha çok önem verildiğinden hikâye gölgede kalmıştı.
Hem Edward tamam ama, kitapta "güzellikleri" anlatıla anlatıla bitirilemeyen ailenin diğer fertlerinin güzel bir tarafı da yoktu...
Neyse, sonuç olarak, sesli kitap fena bir şey değilmiş; yolda bir şey okurken midesi bulananlar falan deneyebilir. Basit bir dile ve akıcı bir hikâyeye sahip bir kitap bulursanız, yolda gidip gelirken ya da uyumadan önce falan dinlersiniz masal gibi :)

Digg Stumble Delicious Twitter Facebook Reddit RSS

0 yorum:

Related Posts with Thumbnails

Seyirciler